Världens bästa Eline


Jag har en Eline (hon stavar det inte så längre, nu stavas det Elin...med ett N på slutet och E-et ska inte va kvar. Men det tycker inte jag, för att hon är för mig en Eline. 
Min Eline. 
Och har vart det sedan jag var 9 år)

Min Eline är bäst, världens bästa Eline. 

Hon tycker om mig för att jag är jag. Trots att jag pratar för mycket, trots att jag gnäller en hel del. Trots att jag svänger i humör och åsikter lik Balder på Liseberg. Hon tycker om mig trots att vi är på olika plan ibland. Trots att jag över-analyserar precis allting.
Trots att jag ber om råd men gör tvärt om och som lyssnar på gnället som blir konsekvensen ...om och om....och om igen. 

Min Eline vet allt om mig. 
Hon vet hur jag tänker (eller inte tänker också för den delen), 
hon vet hur jag reagerar, hur jag kan bli ledsen över sånt andra inte blir ledsna över, hon vet vad jag tycker om att ha på mig (ända in på underkläderna), hon vet alla mina brister, hon vet om alla mina styrkor. Hur jag fungerar helt enkelt. 
Och hon tycker om mig ändå-säger hon.
Hon vet att jag älskar Lasse Berghagen (bara det liksom, att hon tycker om mig ändå ;-)

Hon tycker om mig för att jag är jag, hon är den som berömmer mig mest då jag förtjänar det, hon kritiserar mig när jag behöver det. Hon finns starkast när jag tror att jag inte behöver-för hon vet att det är då jag behöver det som mest. 

Händer det något så ringer jag Eline! Oavsett om det är positivt eller negativt. 
Om jag behöver någon som höjer mig till skyarna, om jag behöver bli nedtagen på jorden igen.
Hon lyssnar på mig när jag för diskussioner med mig själv, när jag inte kan prata utan bara grinar i telefonen, hon lyssnar när jag är arg. Hon lyssnar när jag är helt i extas och förstår mig fast jag inte ens förstår själv.
Hon kan sitta hos mig och vara tyst, hon vet när jag behöver det- bara sitta tillsammans och glo på tv eller vad som helst. 

För hon är min Eline, min fina fina Eline....Eline med E på slutet. 
Min älskade underbara bästa vän!
Som känner mig bättre än vad jag själv gör.

Eline, du är som min syster. Du är bäst och jag älskar dig! 
Jag älskar dig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pernillalehner.blogg.se

Allt och lite till

RSS 2.0