Sommar och....sol????

Nu sitter jag här och funderar igen...
Nu är det sommar, även fast det knappt märks....mer än att man har semester då.
Jag har alltid tyckt att sommaren vart lite jobbig, varmt, avklätt och STRESSIG. 
Man SKA hinna allt! Man ska hinna sola, bada (brukar gå ihop), man ska hinna med aktiviteter, man ska NJUTA och man måste HA så FÖRBANNAT ROLIGT!
Man ska Njuta, för man har slitit som en åsna för att "få" semester och om man har tur får man SJÄLV välja vilka datum! 
Det är ändå galet. 
Första veckan av ens semester ligger man som ett ut-sketet äpple för man är helt slut då man slitit som ett djur sedan ett år tillbaka. 
Sedan får man stressa som en dåre för att hinna allt man tänkt, och när man hunnit hälften så inser man att "Hjälp vad det KOSTAR PENGAR att ha semester och vara ledig några veckor" och då har man kanske inte råd att göra resten av allt man hade tänkt. 

Jag har inte haft semester i så många dagar, jag har haft sedan i måndags...
det är tre dagar...så jag är fortfarande inne i "trött-stadiet". 
Där jag egentligen inte orkar göra så hemskt mycket mer än det vardagliga, för det ska man ju också hinna med-mer om det strax.
Men det har redan hunnits med att bränna pengar. Det är inte vidare mycket till sommar och värme i det här landet detta året-ÄNNU (gör som grodan-lever på hoppet)

Vattenpalatset i Lerum, där har vi vart. 400 spänn kostade det att komma in där, där kan man klor-bada ihop med resten av Göteborg.
Man ska åka rutschkana (Feliis 2,5 år hade "den jöda läskiga jusskanan" som höjdpunkt, jag själv var Livrädd-men vad gör man inte för sina barn?), man ska plaska och man ska käka kall hamburgare och stenhårda kanelbullar till överpris och man ska ha SKIIIIT KUL!

Det var mysigt absolut, men ännu mysigare hade det varit om jag sluppit stå i ett hårigt armveck med min lilla dotter (som stirrar storögt på madammen ifråga och undrar högt varför den "tjocka tanten har svart hår bjevid tuttarna och inte Du mamma?") och försöka tvätta av oss klor-lukten till den förnäma summan av 400 spänn! Det var lite smått trångt -åk inte dit!

Vi har hunnit åka tåg! Pendeltåg. Vi åkte in till Göteborg. 62 spänn kostade det-en väg. Tåget skulle lämna Kungsbacka station kl 13.15....13.35 meddelar någon käck förare att det är något tekniskt fel, fem minuter senare rullar vi mot Göteborg. 
Jag vet inte hur många gånger barnen hann fråga "mamma, är det fel på tåget? Mamma varför åker vi inte?" mellan ovan nämnda tider.
Sedan har tågvärden mage att påminna 3 GÅNGER (!!!!!) om att checka in med sitt kort eller uppsöka tågvärden för att betala! 
Vi håller vad vi lovar-vi betalar, de håller vad de lovar-vi kommer dit vi ska. Sen om vi kommer i tid eller inte, det spelar mindre roll. Bara vi betalar. 

Sen är det stressen, inte bara för allt man MÅSTE göra utöver utan för det som är inunder så att säga, det vill säga: 
Laga mat
Tvätta
Städa
Handla
Helst ska man hinna med att fixa i ordning picknick också som man ska ta med på alla super-roliga aktiviteter. 
Det tar också sin lilla tid och kräver sin egen planering. 
Hur fan hinner alla?! Hur hinner ni?! Hur hinner ni NJUTA?! Berätta för mig!! Ge mig tips!

Nu behöver vi i allafall inte stressa ut i solen, för den lyser ju med sin frånvaro...än så länge - GROOODAN och HOPPET! 

Peace!




mirna
2015-07-23 @ 13:17:30

Åååh gumma Guuud så stressigt! Vi väntar in små äventyr, det kommer som det kommer, Grundstädar 1/gng i veckan, sedan små plock under veckan, stressa inte snälla du ❤☀😍,




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

pernillalehner.blogg.se

Allt och lite till

RSS 2.0